<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - Archief pagina 9

Stilstand - kilometerteller gedemonteerd en verzonden CASU
31 januari 2005. Heb al een hele tijd niet gereden en dat terwijl ik m'n nieuwe ruit zo graag eens wil proberen. Maar, waarom wordt er dan niet gereden? Deels vanwege het weer maar ook omdat ik geen tijd had. Momenteel zou ik tijd hebben en is het weer prima, maar nu ben ik al een paar dagen ziek. Dat schiet dus ook niet op.
Wel heb ik, een weekje terug alweer, de kilometerteller gedemonteerd. Overigens nog een reden om niet te rijden. Ik heb dat één keer gedaan zo zonder tellertjes, maar dat is niet echt voor herhaling vatbaar. Die kilometerteller was immers nog niet helemaal in orde. De totaalteller geeft ruwweg twee maal zoveel kilometers aan dan daadwerkelijk afgelegd. Ook is de dagteller niet goed op nul te zetten. Any way, het ding is na een bemoedigend telefoongesprek opgestuurd naar CASU in Utrecht. Even afwachten dus...
 
Parabellum ruit afgeleverd en gemonteerd
1 januari 2005. Die Amerikanen houden van opschieten. Ik heb de nieuwe ruit de dag voor kerst besteld en de 29e was 'ie al hier! Click!Natuurlijk was ik heel nieuwsgierig naar hoe deze toch wel hoge ruit zou staan. Dus het ding gelijk maar gemonteerd. Dat ging heel vlot trouwens. Er worden 6 boutjes, verende tussenringen en kunststof moertjes mee-geleverd waarmee de ruit in 10 minuutjes op de kuip zit. Maar goed, het doel is en blijft om van de turbulentie af te komen, maar als de motor er een beetje leuk uit blijft zien is dat mooi meegenomen. Eerlijk gezegd was ik toch wel een heel klein beetje bang dat de beemer er ineens als een 'oude mannen brommer' uit zou gaan zien maar dat is helemaal niet het geval. De Parabellum ruit oogt wel wat minder 'snel' dan de originele, maar aan de andere kant is het net alsof 'ie er altijd al op heeft gezeten. De proef op de som, de rijtest, heb ik nog niet genomen. Ik heb eerst de jaarwisseling maar eens voorbij laten gaan. Als het een dezer een beetje fatsoenlijk weer is dan ben ik onmiddellijk op weg.
 
Ruit besteld - passen en meten
27 december 2004. Na wat heen en weer mailen is de Parabellum ruit besteld! Hij zou vandaag in de States op de post gaan met een postzegel erop van 50 dollar! Dat is niet niks maar ja, het ding moet toch hierheen... Overigens heeft men bij de fabriek nog even gekeken naar het fotootje van mezelf op de brommer en de medium height (18 inch) geadviseerd. Om straks niet alleen maar een 'ruit' te zien staan met een motortje eronder heb ik toch maar voor de witte versie gekozen. Smoke lijkt me ook wel mooi, maar oogt misschien wel erg heavy. Ben reuze benieuwd moet ik zeggen. Is het straks stil om mijn hoofdje?
 
Hulde Laminar Inc. - Parabellum - toeteren! - kerstgevaar
18 december 2004. Terwijl TPG nog steeds aan het zoeken is naar het pakketje met de Laminar LIP, blijkt het ding ondertussen al lang en breed in de States te zijn afgeleverd. Aansluitend heeft Laminar 71 dollar retour op m'n credit card gestort. Hulde dus aan deze firma. Ik bespeur op het web en in de mail hier en daar enige terughoudendheid om direct bij Laminar te bestellen, maar wat mij betreft is dat bij deze firma absoluut niet nodig. Wel ben ik wat geld kwijt aan het verzenden maar ja, dat hoort erbij. De volgende stap is een compleet andere ruit van Parabellum. Ben nog even aan het nadenken over de kleur; wit of smoke. Deze ruit is in drie hoogtematen leverbaar. Ik ga daarom een fotootje van mezelf op de beemer -met standaard ruit- voorzien van wat maten mailen voor advies. Wordt dus vervolgd.

Verder lagen de nieuwe trappers alweer een tijdje op de plank maar ik had nog geen tijd gehad om ze erop te zetten. Nu dus wel. Ook heb ik eindelijk een setje claxons op de kop getikt bij Jules uit Den Haag. Kan ik weer lawaai maken! Niet dat ik veel rijdt in deze tijd. Het weer kan me niet schelen -pekel daar gelaten dan- maar al die kerstidioten wel. In de dagen voor kerst verandert de gemiddelde automobilist in een nietsontziende killer. Motor? Welke motor! Opgelazerd, ik ben kerstinkopen aan het doen! Na de kerst krijgen we dat weer, maar dan vanwege oud & nieuw. Ik blijf wel ff van de weg.
 

Laminar LIP voldoet niet - geluidje
31 oktober 2004. Vandaag een flink stuk gereden met de Laminar LIP en Click! besloten 'm terug te sturen. Er is wel wat minder turbulentie maar het is niet genoeg afgenomen om plezierig een lange afstand te kunnen rijden. Jammer, want ik vind het wel een mooi ding dat best wel mooi staat.

Ook ben ik weer op jacht geweest naar m'n "geluidje". De tank was bijna leeg dus kon ik zonder gedoe de onderkant goed bekijken. Daar bleek nog een slijtplekje te zitten. Dit keer afkomstig van de spannings regelaar. Deze zit met rubberen ringetjes verend opgegehangen aan het frame. Deze rubbertjes zijn niet helemaal ok meer zo blijkt waardoor het hele ding teveel speling heeft en de tank kan raken. Voorlopig ff vastgezet, wordt nog definitief opgelost.

 

Laminar LIP afgeleverd en gemonteerd - koude start
29 oktober 2004. Afgelopen maandag is de Laminar LIP al afgeleverd. Mooi toch dat Internet. Je vult een webformuliertje in en iemand aan de andere kant van de wereld stuurt je wat op. Maar goed, het ding gelijk gemonteerd natuurlijk. Hat was toevallig nog vrij warm die dag en dat is gunstig voor de hechting van de bijgeleverde 3M tape. De boel met de fohn toch nog even een beetje verwarmd en de LIP op de ruit geplakt.
Ik heb nog niet de kans gehad er een lang stuk mee te rijden. Ben ff op de rijksweg geweest en ik geloof dat er wel enige verbetering is.
Het gekke is dat zoiets op de een of andere manier moeilijk is vast te stellen. Even was is wat teleurgesteld want het was niet in één klap stil. Maar, ik realiseerde me al snel dat dat waarschijnlijk onmogelijk is met kuip en heb m'n verwachtingen wat bijgesteld. Ik hoop dit weekend ff tijd te hebben voor een rit van een uurtje om 's te kijken wat het effect van de LIP is.
Later deze week was het ineens weer behoorlijk koud en nog vochtig ook. Kortom, het moment voor de koude/natte starttest! De beemer stond wel in z'n motoport natuurlijk maar expres de hele nacht niet afgedekt. Die ochtend was het mistig en pakweg 5 graden en hij startte vlekkeloos! Daar ben ik nou 's blij mee.

 

Opnieuw geluidje - opnieuw turbulentie - Laminar LIP
24 oktober 2004. Ben op zoek geweest naar het "geluid". Heb de tank eraf gehad en daar een slijtplekje ontdekt. De tank raakt kennelijk onder bepaalde omstandigheden de bovenbuis van het frame. Dat hoort natuurlijk niet. Ik heb er voorlopig maar even een stukje rubber tussen gelegd. Daarmee leek het probleem verholpen totdat ik het onlangs toch weer hoorde. Nader onderzoek volgt.
Verder heb ik een tijdje nagedacht over een oplossing voor die bulderende turbulentie van de kuipruit. Op de Amerikaanse markt is er nog genoeg te koop voor oudere machines. Ik hield uiteindelijk twee produkten over: een compleet nieuwe ruit, speciaal ontworpen voor op de kuip van de RS en leverbaar in drie hoogtes van Parabellum of een Laminar LIP. De laatste is een soort spoiler die op/boven de bestaande ruit wordt geplaatst. Het voordeel daarvan is dat ik de standaard ruit -net gekocht- kan blijven gebruiken.
Nu blijft het, ook met een andere ruit, altijd een gok. Ben ik straks nu van die herrie af of niet!? Daarom heb ik eerst maar eens geïnformeerd via het forum van de Hobbyist of iemand ervaring had met de LIP op een RS. Helaas was dat niet het geval. Toen de Amerikanen maar 's gemaild met de vraag wat we gaan doen als de LIP onverhoopt niet werkt. Terugsturen dus. Er wordt een 30 dagen niet goed/geld terug-policy gehanteerd. Gezien de afstand en de transporttijd is mij toegezegd dat er bij overschrijding daarvan niet moeilijk wordt gedaan. Vandaar dat het ding nu naar mij onderweg is. Ben heel benieuwd! En iets meer dan 100 dollar armer...

 

Onderdelenmarkt Hardenberg - rubbers - geluidje
4 oktober 2004. We zijn naar de Achterhoek geweest. In Hardenberg was er de najaarsmarkt. Vorig jaar waren we daar ook al geweest. Ik moet zeggen, het is de leukste onderdelen/motorenmarkt die we kennen. Geen gezeur. De koeien het weiland uit, tent en marktkramen erin en klaar! Iedereen is er buitengewoon relaxed en vriendelijk, iedereen heeft het naar z'n zin en dat er een beetje modder ligt? Nou en! Geweldig gewoon. Ik heb er niks gevonden -ik zoek immers nog een kilometertellertje- maar dat doet er niet toe, het was gewoon leuk.
Ik heb trouwens nog even contact gehad met Gerjo want de rubbers van m'n voetsteunen vallen uit elkaar. Dat kan natuurlijk niet want die zijn nog bijna nieuw. Ze hebben kennelijk te lang op een plankje gelegen. Komt ook in orde, Gerjo regelt een paar verse exemplaren.
Het gekke geluidje is er ook nog steeds. Ik verdenk de kuip maar ben er nog steeds niet echt achter wat het nou is. Ik blijf zoeken natuurlijk.
Ondertussen heb ik er net iets meer dan 1300 kilometer opzitten sinds het groot onderhoud. Dat is niet eens zo veel terwijl ik er voor m'n gevoel toch wel vaak op zit. Maakt ook eigenlijk niets uit, ik heb het prima naar m'n zin zo.

 

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23