|
Weblog R100RS - Archief deel 2
|
Effe rijden
14 augustus. Even op vakantie geweest dus
verder niets met de "beemer" gedaan. Maar weer 's
even gestart en een stukje gereden om de accu een beetje op
te peppen. Komende woensdag moet ik immers naar de dealer i.v.m.
de voorrem. Wat oefeningen gedaan op vlakbij gelegen parkeerterrein.
Alles bij elkaar heeft 'ie weer een half uurtje gelopen. |
|
|
|
Roestige spaken
4 augustus 2003. De voorrem is niet het enige
waar wat aan moet gebeuren. De spaken hebben nogal wat te lijden
gehad. Achter kan ik ze nog wel redden denk ik, voor niet. Heb
het tijdschrift "Het Motorrijwiel" gekocht, hoofdzakelijk
voor de advertenties. Daar staan een aantal bedrijven in die
(nog) niet op internet te vinden zijn. Hiervan kunnen er een
aantal een wiel spaken. De prijsopgaves lopen uiteen van 200
tot 85 Euro inclusief RVS-spaken mits het wiel gedemonteerd
wordt aangeleverd. Dat wordt een karweitje voor de winter. Ik
hoop na de revisie van de rem nog even een tijdje te kunnen
rijden. |
|
|
|
Naar Gerjo de Jong
- revisie remmen
28 juli 2003. In een hoekje van een industrieterrein
vind ik de showroom en werkplaats van Gerjo de Jong. Het is
veel groter dan ik had gedacht. De Jong doet alleen BMW. Eenmaal
binnen, valt valt ook hier mijn oog op een paar perfect gereviseerde
klassiekers. Het is vandaag gruwelijk heet. Het personeel heeft
even de tijd om ff te puffen. Toch wordt ik vriendelijk welkom
geheten. Na even te hebben rondgekeken wordt ik aangesproken.
De meneer weet zich mijn telefoontje nog te herinneren. We praten
door over wat ik nu eigenlijk wil. Dat is: de remklauwen en
remcilinder reviseren en de remleidingen (ook het rvs) compleet
vervangen. Op zijn advies doen we ook de remkabel. Dat kost
ten slotte maar 12 Euro meer. De afspraak stond al en de onderdelen
worden besteld. |
|
|
|
Op zoek naar een dealer
24 juli 2003. Op advies van een collega en
na het lezen van een aantal positieve opmerkingen op het internet,
gebeld met BMW dealer Gerjo de Jong in Alphen a/d Rijn. Situatie
voorgelegd. Werd vriendelijk te woord gestaan en, veel belangrijker,
er werd meegedacht. Alvast een afspraak gemaakt voor 20 augustus.
Zal voor die tijd nog even langs gaan om alles tot in detail
te bespreken. |
|
|
|
Teleurstellend bezoek
Jan Keessen
23 juli 2003. Mijn vrouw en ik gaan richting
Gouda. Dan is Woubrugge niet ver meer dus gaan we even bij Keessen
een kijkje nemen. De zaak is snel gevonden want je rijdt er
zo tegenaan als je het dorp binnen komt. In de showroom staan
een 10-tal (misschien zelfs wel meer) klassieke BWW's. Stuk
voor stuk zijn ze tot in de puntjes gereviseerd. Dat geeft de
kersverse BMW-rijder weer wat moed. Een gesprekje aangeknoopt
met de eigenaar. Ik blijk hem aan de telefoon te hebben gehad.
Ook dit gesprek verloopt moeizaam. Aan opmerkingen als "glazige
remblokjes" en "het ding heeft toch al geen beste
remmen" en "een paar keer hard remmen" heb ik
niet zoveel. Er is kennelijk geen belangstelling voor onze klandizie.
We vertrekken. |
|
|
|
Jan Keessen
21 juli 2003. Gebeld naar Jan Keessen Motoren
in Woubrugge. De machine is daar altijd in onderhoud geweest
en de vorige eigenaar is erg te spreken over het bedrijf. Ook
dit gesprek lopot niet echt vlot. Ik moet er echt aan trekken
om de conversatie op gang te houden. Ik laat het er maar even
bij. |
|
Overzicht kosten
De motor |
2500,00 |
Verzekering |
52,00 |
Leges |
7,80 |
Handboek |
15,00 |
Revisie rem |
570,00 |
Accu |
66,16 |
Optimate |
60,00 |
Koplampglas |
25,00 |
Boek |
12,50 |
Div.onderdelen |
198.03 |
Spiegels |
55,00 |
Solozadel |
35,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Band + onderd. |
202,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Achterband |
106,23 |
Onderdelen |
70,38 |
Storing/teller |
69.53 |
CASU teller |
130,60 |
|
Totaal |
4355,23 |
|
|