<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - Archief deel 2

Effe rijden
14 augustus. Even op vakantie geweest dus verder niets met de "beemer" gedaan. Maar weer 's even gestart en een stukje gereden om de accu een beetje op te peppen. Komende woensdag moet ik immers naar de dealer i.v.m. de voorrem. Wat oefeningen gedaan op vlakbij gelegen parkeerterrein. Alles bij elkaar heeft 'ie weer een half uurtje gelopen.
 
Roestige spaken
4 augustus 2003. De voorrem is niet het enige waar wat aan moet gebeuren. De spaken hebben nogal wat te lijden gehad. Achter kan ik ze nog wel redden denk ik, voor niet. Heb het tijdschrift "Het Motorrijwiel" gekocht, hoofdzakelijk voor de advertenties. Daar staan een aantal bedrijven in die (nog) niet op internet te vinden zijn. Hiervan kunnen er een aantal een wiel spaken. De prijsopgaves lopen uiteen van 200 tot 85 Euro inclusief RVS-spaken mits het wiel gedemonteerd wordt aangeleverd. Dat wordt een karweitje voor de winter. Ik hoop na de revisie van de rem nog even een tijdje te kunnen rijden.
 
Naar Gerjo de Jong - revisie remmen
28 juli 2003. In een hoekje van een industrieterrein vind ik de showroom en werkplaats van Gerjo de Jong. Het is veel groter dan ik had gedacht. De Jong doet alleen BMW. Eenmaal binnen, valt valt ook hier mijn oog op een paar perfect gereviseerde klassiekers. Het is vandaag gruwelijk heet. Het personeel heeft even de tijd om ff te puffen. Toch wordt ik vriendelijk welkom geheten. Na even te hebben rondgekeken wordt ik aangesproken. De meneer weet zich mijn telefoontje nog te herinneren. We praten door over wat ik nu eigenlijk wil. Dat is: de remklauwen en remcilinder reviseren en de remleidingen (ook het rvs) compleet vervangen. Op zijn advies doen we ook de remkabel. Dat kost ten slotte maar 12 Euro meer. De afspraak stond al en de onderdelen worden besteld.
 
Op zoek naar een dealer
24 juli 2003. Op advies van een collega en na het lezen van een aantal positieve opmerkingen op het internet, gebeld met BMW dealer Gerjo de Jong in Alphen a/d Rijn. Situatie voorgelegd. Werd vriendelijk te woord gestaan en, veel belangrijker, er werd meegedacht. Alvast een afspraak gemaakt voor 20 augustus. Zal voor die tijd nog even langs gaan om alles tot in detail te bespreken.
 
Teleurstellend bezoek Jan Keessen
23 juli 2003. Mijn vrouw en ik gaan richting Gouda. Dan is Woubrugge niet ver meer dus gaan we even bij Keessen een kijkje nemen. De zaak is snel gevonden want je rijdt er zo tegenaan als je het dorp binnen komt. In de showroom staan een 10-tal (misschien zelfs wel meer) klassieke BWW's. Stuk voor stuk zijn ze tot in de puntjes gereviseerd. Dat geeft de kersverse BMW-rijder weer wat moed. Een gesprekje aangeknoopt met de eigenaar. Ik blijk hem aan de telefoon te hebben gehad. Ook dit gesprek verloopt moeizaam. Aan opmerkingen als "glazige remblokjes" en "het ding heeft toch al geen beste remmen" en "een paar keer hard remmen" heb ik niet zoveel. Er is kennelijk geen belangstelling voor onze klandizie. We vertrekken.
 
Jan Keessen
21 juli 2003. Gebeld naar Jan Keessen Motoren in Woubrugge. De machine is daar altijd in onderhoud geweest en de vorige eigenaar is erg te spreken over het bedrijf. Ook dit gesprek lopot niet echt vlot. Ik moet er echt aan trekken om de conversatie op gang te houden. Ik laat het er maar even bij.

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

 

 


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23