<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - Archief deel 6

Gerjo redt! - starthulp is probleem - teller mineur
11 juli 2004. Gerjo belt - op zondag! - om te vertellen dat hij het probleem gevonden heeft. Het is inderdaad de bedrading van de starthulp. Ook Gerjo vindt het een bijzonder zeldzaam ding maar sloopt het er op mijn verzoek toch maar even af. De bedrading is nu weer helemaal origineel. Over de kilometerteller heeft Gerjo wat minder goed nieuws. Het lijkt erop dat reparatie mogelijk is, maar dat kost erg veel tijd en dat heeft hij gegeven de omstandigheden eigenlijk niet. Dat blijkt ook wel, anders zou hij op zondag wel gewoon lekker thuis gaan zitten.
Wel gaat hij me nog uitleggen wat het probleem in die teller veroorzaakt zodat ik zelf nog een reparatiepoging kan doen. Ik kijk wel of dat lukt en ga ook alvast het net afspeuren naar een tellertje. Komt vast wel goed.
 

Lekker opgeschoten - start niet, naar Gerjo
10 juli 2004. Vorig weekend lekker opgeschoten en toch baal ik een beetje. Het goede nieuws is dat m'n achterwiel gespaakt is en er een nieuwe band om ligt. Ook het monteren van het wiel verliep vlotjes. Dus niks aan de hand. Gelijk de uitlaten, schokbreker en kofferrekjes er weer op, helemaal goed! Het enige wat er nog moet gebeuren is het spuiten van de onderkant de tank. Toen dacht ik bij mezelluf: "laat ik eerst eens kijken of 'ie nog start voordat ik de tank leeg kiep en die een tijdje niet kan gebruiken." Daar begint het balen dus. @*^!& Hij draait prima rond maar slaat niet aan en er is wel benzine. Geen vonkje zelfs! Nu heb ik heel weinig aan het elektrisch gedeelte gedaan en aan de ontsteking al helemaal niets dus ernstig kan het niet zijn... hoop ik ;-)
Wel heb ik de bobines eraf gehad, schoongemaakt en van nieuwe bougiekabels voorzien, één voor één trouwens om vergissingen te voorkomen. Alles netjes gemerkt, fotootje gemaakt, dat zou goed moeten zijn. Kennelijk niet zoals Gerjo droogjes opmerkte ;-)
Maar goed, na alles drie keer te hebben nagelopen had ik er genoeg van. Vanmorgen de beemer op een motortrailer geladen en bij Gerjo neergezet. Daar maak ik van de nood gelijk een deugd. Omdat Gerjo toch het elektrisch gedeelte na gaat lopen heb ik gelijk gevraagd of hij de starthulp wil demonteren en de bedrading weer origineel wil aansluiten want diep in mijn hart beviel me dat niet. Het zal me overigens niet verbazen dat die starthulp iets met het startprobleem te maken heeft - het ding zit op de bobines aangesloten. Voor de montage zijn Scotch Lock's gebruikt en die zijn berucht om de storings-gevoeligheid! Ik heb die bedrading niet los gehad, maar wel aangeraakt, daar ontkom je niet aan. Misschien is dat het wel. We wachten het wel af...

 
Klaar terwijl u wacht: Haan Wheels - geen getoeter
1 juli 2004. Ik kan morgen bij Haan Wheels terecht en dan wordt het wiel gelijk gespaakt! Dat is nog eens service. Ook heb ik op zaterdag weer een afspraak met Gerjo; die legt er een nieuwe band op. Misschien lukt het me dan om al die onderdelen 's mee te nemen ;-)
Heb daarnet de claxons er toch nog maar even afgeschroefd. Ik heb er een hele tijd omheen gewerkt en me er niet aan gestoord maar ineens...!? Ik dacht "laat ik ze eens proberen voordat ik ze opknap". En inderdaad blijkt er één het niet te doen. Het apparaat kon gewoon uit elkaar, maar gezien de toestand van de binnenzijde denk ik niet dat dit nog goed komt. Op zoek dus naar een toeter!
 
Voorband - emblemen - achterwiel ook spaken
20 juni 2004. Zo, de voorband zit erom. Heb het wiel en spatbord gelijk gemonteerd. Dat ziet er goed uit. De nieuwe emblemen en transfers ook trouwens. Al met al komt het eind in zicht. Niet helemaal, want nu ik het voorwiel zo zie, wil ik in het achterwiel ook nieuwe spaken. Daarom heb ik dat nu uitgebouwd en ben het reeds aan het ontlakken. Gelijk Haan Wheels gemaild dat ik er weer aan kom :-) Het eind komt ook nog niet helemaal aan de horizon omdat ik allerlei reeds bestelde onderdelen ben vergeten mee te nemen. Nu zou Gerjo me nog twee silent blocs voor de schokdempers sturen en de rest er dan gelijk bij doen dat is hij op zijn beurt weer vergeten. Wij zijn geweldig! Is geen echte ramp want ik moet m'n teller nog ophalen en nieuwe spaken vraagt om een nieuwe band nietwaar!? Ik moet dus toch nog een keer in Alphen zijn. Overigens is m'n schokdemper weer voorzien van een nieuw oog. Vandaar die silent blocs.
 

Spaken klaar - zadel - koffers
13 juni 2004. Het voorwiel is klaar. Is heel mooi. RVS spaken, velg ontlakt en de trommel geborsteld. Door het ontlakken ben ik wel de blauwe lijntjes kwijt geraakt. Dat is wel jammer, maar een blanke velg is beter dan één die slecht in de lak zit. M'n afspraak bij Gerjo om er gelijk een band om te leggen is even uitgesteld. Eén van de monteurs, Martin, is eerder deze week bij een vreselijk ongeluk om het leven gekomen. Daar iedereen bij Gerjo ook bevriend was met Martin, is men compleet van slag. En om dan een dag na de begrafenis om een bandje te komen.... Zodoende heb ik dus ook de bestelde onderdeeltjes niet opgehaald en ben ik met andere dingen bezig gegaan. Zoals de bodemplaat van het duozadel bijvoorbeeld. Ik heb uit een plaatje ijzer Click!een model geslepen, daar de plaats voor de scharnieren en de slotpen op overgenomen, het ding in model gebogen/geklopt en vervolgens vastgelijmd en genageld.
De scharnieren worden nu aan de nieuwe plaat vastgezet. Hiervoor heb ik aan de achterkant de moeren vast gesoldeerd. Toen nog even kitten en spuiten en ziedaar. Ik heb de scharnieren nog een beetje gesteld,het zadel sluit nu goed en kan ook op weer slot. Verder heb ik het kontje gecleaned en het zwarte handgreepje opnieuw gespoten. Met nieuwe stickertjes erop ziet dat er straks weer goed uit.
Ondertussen heb ik bij de Firma Kroon een spuitbus silver laten maken. Dat kan niet op een RAL-nummer. De kleur is gemaakt aan de hand van het spatbord. Het voorspatbord is nu opnieuw gespoten (jaja, het blauwe streepje heb ik afgeplakt) en en het solozadel ook. Hier heb ik met een plakbies een blauw streepje op gezet.
Tenslotte ben ik met de Krauser koffers aan de slag gegaan. Misschien maar goed ook, want dat zijn van die dingen die niet zo tot de verbeelding spreken en misschien wel nooit meer aan de beurt komen. De koffers zijn niet zo best. Veel roest enzo. Heb ze maar eens goed schoongemaakt. In één koffer zit een gaatje. Daar heb ik om de boel te camoufleren een soort "typeplaatje" op gemaakt. Hiermee trek ik het gat dicht en met wat kit er tussen is er ook geen lekkage meer. Het is nog niet helemaal af, moet ff drogen.

 

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23