<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - Archief deel 8

Toertocht Gerjo de Jong & Motor Houtrust
20 september 2004. Gisteren 335 kilometer gereden! Het weer was zondagochtend wonderwel goed dus op naar Den Haag voor de start van de Houtrust/deJong toertocht. Er waren er meer die er zin in hadden want er waren maar liefst 300 bmw-rijders opgekomen. Het overgrote
deel op modern materiaal. E.e.a was goed geregeld. De -prachtige- route was via e-mail en het web (GPS) al beschikbaar gemaakt en werd ook op papier nog 's uitgedeeld en er waren een aantal voorrijders.

Nadat ik me bij een niet al te grote groep had aangesloten gingen we op weg. Ik dacht nog even dat het aan mij lag, maar het ging gelijk behoorlijk van kiet. Ik moest er met de oude beemer redelijk hard aan trekken om bij te blijven. Zo hard zelfs dat ik eigenlijk geen tijd had om op m'n gemak rond te kijken. Nadat we op een dijkje met wandelaars en fietser de 100 km per uur hadden gehaald vond ik het wel genoeg en heb me af laten zakken tot de volgende groep opdook. Ook die gingen me wat te hard waarna ik een tijdje alleen heb gereden om vervolgens bij een rustplaats weer aan te sluiten bij de eerste groep. Daar ging het inmiddels wat rustiger en met hen de route uitgereden.
Groepsgedrag is toch wel een raar fenomeen, kennelijk wil niemand voor elkaar onder doen en gaat het steeds harder. Ik heb er zelfs een paar op hun achterwiel voorbij zien komen! Ik denk dan bij mezelf: "als je niet echt wilt toeren ga dan op een cicuit een beetje blazen maar doe niet zo achterlijk op de openbare weg".
Click! Het zou overigens ook nog 's een
gigantische anti-reclame zijn voor de organiserende dealers als het mis gaat en dat verdienen ze niet. Ze spannen zich tenslotte in om iets leuks te bieden hetgeen ook zeker gelukt is met een mooie rit, leuke band en een goede BBQ!

Maar goed, hoe ging het verder? Nou prima dus! De beemer heeft zich heel goed gehouden gehouden tussen al dat moderne geweld! Hij kon goed mee, liep soepel met een mooi verbruik van 1 op 20! Zelf had ik wel een beetje een houten kont en pijnlijke schouders. Dat laatste schijnt een bekend verschijnsel te zijn bij "S" en "RS" rijders. Ik dacht er al over na, maar ik ga eens kijken of ik het stuur iets in mijn richting kan verplaatsen. Een veel groter probleem is dat -ondanks de verbetering door de standaard ruit- het lawaai van de turbulentie rond mijn hoofd op een lange rit echt zwaar gaat doorwegen. Ik voelde me verder prima, maar m'n hoofd leek te exploderen! Ik ga op onderzoek uit om te kijken of dat beter kan.
 
Nationaal Veteranentreffen
12 september 2004. September is echt showtime geloof ik. De ene beurs na de andere wordt gehouden. Zodoende ben ik gisteren naar het Nationaal Veteranentreffen in Woerden geweest. Hier lag het accent niet op onderdelen en handel, maar op de motoren zelf. Alle merken door elkaar en, alles rijdend. Toen ik voor de poort stond vroeg een medewerker of ik met motor en al naar binnen wilde. Huh? Hij legde uit dat iedereen met een brommer of motor die ouder is dan 25 jaar gratis naar binnen mocht en op het evenemententerrein zelf een plekje kon zoeken. Zo maak je met z'n allen de tentoonstelling en dat is echt leuk. Of je een uurtje komt of de hele dag maakt niet uit, je gaat er maar gewoon bij staan.
Click! En zo stond daar de beemer ineens tussen de Guzzi's, Ducati's, Jawa's en noem maar op.
Ook was er een kaasrit!? Een rondje om de kerk zal ik maar zeggen. Iedereen die daaraan deelnam werd eerst op een podium gezet en kon iets vertellen over de brommer/motor in kwestie.
Ik ben er zelf maar een uurtje gebleven omdat ik nog meer te doen had. Ben wel van plan dit treffen voor volgend jaar weer in de agenda te zetten.
De motor houdt zichzelf verder goed. Loopt 1 op 18 en heeft een beetje olie verbruikt op ca 750 kilometer. Wel is er een nieuw bijgeluidje. Ik heb geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt op het geluidje dat ik hoorde voordat de kabel van de toerenteller afbrak. Het is wat lastig te lokaliseren want het is er alleen als ik rijd.
 
Vehikel Utrecht - folder - uitnodiging toertocht
29 augustus 2004. Ben gisteren - op de beemer natuurlijk - naar vehikel geweest. Ik had geen echt doel, gewoon even kijken. Toch met iets thuis gekomen. In die enorme berg onderdelen, boeken enzovoort viel m'n oog ineens op een Nederlandstalige folder van de RS. Zomaar, bovenop een enorme verzameling folders lag ' ie daar. Nu had ik op het net wel eens een Engelstalige gezien, maar dit vond ik toch net ff wat leuker. De brochure is in een uitstekende conditie. Er zit zelfs een inlay in met een overzicht van de kleuren waarin de motor geleverd kon worden. Ik zal 'm binnekort scannen en in PDF op de site zetten.
Kreeg trouwens ook een mailtje van Gerjo met een uitnodiging voor een toerrit. Met bbq. Ik weet nog niet helemaal zeker of het wel uit komt, maar ga mezelf toch opgeven. Kost maar 7,50 euro, als ik niet blijk te kunnen is er geen man overboord.
Heb ook weer getankt en dus de kilometerstanden bekeken. Deze keer wees de dagteller 275 km aan. De totaalteller voegde niet minder dan 679! km toe. Maar goed, ga als het goed is deze week bij iemand langs voor een andere teller. Oh ja, het verbuik was 1 op 17,9.
 
Draadje los!
23 augustus 2004. Afgelopen vrijdag eindelijk even tijd om te kijken wat er nou kon zijn. De tank er maar eens af en ziedaar: een draadje van een bobine los! Kennelijk verschoven met het terugzetten van de tank. Draadje anders gelegd, kabelschoentje strakker gemaakt en er weer opgestoken en starten maar. En lopen! Dus, rijden maar weer. Trouwens, heb ergens gelezen dat er in september ergens een grote oldtimerdag is. Daar wil ik wel heen. Vehikel zit er trouwens ook weer aan te komen. Ben ik vorig jaar een keer geweest, is ook wel leuk om weer 's te gaan kijken.
 
Nieuwe benzineleidingen - weer niet starten
14 augustus 2004. Benzineslangetjes gehaald en vervangen. Gelijk de tank er even af en de remvloeistof bijgevuld. Geen fijne dag om te sleutelen, veel regen. Zou 's avonds met de beemer naar de camping gaan maar helaas, wel starten maar niet aanslaan! Dat moest of iets kleins zijn of de stomme pech dat er net even iets de geest geeft. Ik besloot het maar even te laten. De familie reed namelijk een paar minuten voor me uit. Hoe langer ik zou gaan prutsen hoe verder ze weg waren en hoe vervelender voor ze om terug te moeten. Dus terug in de schuur en zeiltje erover.
 
Brandstofverbruik - teller zit ernaast
13 augustus 2004. Ben even wezen tanken want ik moest op reserve. 319 kilometer op 17.5 liter. Dat is een mooie 1 op 18.2. Wel blijkt dat ik te vroeg op reserve moet omschakelen. Officieel zou dat pas bij 3 liter moeten en niet bij plusminus 6. Kan er niet van wakker liggen maar het is wel handig om te weten omdat dat omschakelen tijdens het rijden niet echt een geweldige bezigheid is. Ook blijkt mijn vermoeden over de afwijkende kilometersregistratie juist. (helaas) De dagteller noteert 319 kilometers maar op de totaalteller is er maar liefst 624 kilometer bijgekomen! Dat is bijna factor twee. Ik ga eens kijken of dit zo blijft of en dat de afwijking constant blijft.
 
Fotosessie - knipperend rood lampje
12 augustus 2004 Het is mooi weer dus de hoogste tijd voor een (bescheiden) fotosessie. Ik kan natuurlijk allemaal wel vertellen wat ik Click!aan de motor heb opgeknapt, maar beeld spreekt nu eenmaal meer tot de verbeelding. Althans, dat hoop ik ;-)

Door op het fotootje te klikken wordt een grote afbeelding getoond. (136 kb) Bij dat plaatje is weer een link te vinden naar een foto van vorig jaar om deze tijd toen de beemer net onder z'n zeiltje vandaan kwam. Verder zijn er nog twee detailopnames van het voorwiel en de linkerachterzijde. Overigens, al rijdend viel me op dat het rode lampje
Click! Click!
van de voorrem knippert als ik door een kuil rijd. Nu is dat geen echte ramp, maar ik hou niet zo van dat soort dingen. Als het maar lang genoeg knippert wen je er aan en valt het niet meer op. Als het lampje dan ooit eens echt gaat branden is de kans groot dat je dat niet eens ziet. Het meest voor de hand liggend is dat de remvloeistof in het reservoirtje heen en weer klotst en het schakelaartje dus af en toe even wordt geactiveerd. Zodoende wat remvloeistof gekocht om een heel klein beetje bij te vullen. Ik was daarvoor toch bij Gerjo, dus gelijk ook maar even wat benzineleiding meegenomen. Als 1 slangetje poreus is geworden zullen de andere daar vast niet ver vanaf zijn. Vervangen dus.
 

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23