|
Weblog R100RS - Archief deel 10
|
De grote ruit-test - oordopjes en tools
gekocht op beurs
11 maart 2005. De 20 naar Utrecht
was het eerste stuk snelweg sinds de montage van de
Parabellum ruit. De grote gebruikerstest dus. Conclusie:
het verschil is enorm! Het vreselijke gebulder is zo
goed als weg!! Wat een verademing is dat. Ik kan nu
lekker 110 - 120 km per rijden zonder dat o zo vermoeiende
lawaai. Het feit blijft dat als ik ga staan het echt
stil is. De kuip zal hoe dan ook altijd wel voor enige
turbulentie zorgen. Dat valt nu echter in het niet bij
de voordelen van de kuip. Het was maar een graadje of
5, maar ik zit gewoon in m'n zomerbroek en heb ook geen
koude handen dit in tegenstelling tot mijn mederijders
op hun offroad machines. Het doel van de rit was de
motorbeurs. Achter het sonore geroffel van de KTM en
de GS had ik het prima naar m'n zin.
De beurs zelf was leuk. Het was -daar hadden we ook
op gerekend- niet zo achterlijk druk. Zodoende hebben
we op ons gemak alle hallen afgestruind. Natuurlijk
zijn er de onvermijdelijke beursaanbiedingen, een leuke
was die van Alpine. Heb daarom ter plaatste m'n oren
vol laten spuiten met blauw spul en nu krijg over een
week of vier op maat gemaakte gehoorbescherming.
Ook was er weer een (groot) handelaar van Teng Tools.
Die was er vorig jaar ook en toen vielen de lage beursprijzen
me al op. Ik
heb de gereedschapskist aangevuld met een 1/2 inch ratel,
een doppenset tot 32 mm en een set korte en lange inbusdoppen.
Dat alles bij elkaar was wel weer even genoeg voor het
motor-varken. Later koop ik er nog wel een setje Torxdoppen
bij. Daarna weer lekker naar huis gebromd, ik ben een
tevreden mens.
|
|
|
|
Hij doet 't
nog
9 maart 2005. Het zou vandaag redelijk
weer worden dus de hoogste tijd om de beemer onder z'n
dakje vandaan te halen. Ofschoon ik inmiddels een behoorlijk
vertrouwen in de huidige starteigenschappen heb, was ik
toch wel benieuwd hoe dat zou gaan na ruim twee maanden
rust. Nou, geen probleem dus. Hij sloeg gelijk aan waarna
ik 'm zelf weer af liet slaan. (briljant!) Nog even een
keer starten en lopen. Het geluid was indrukwekkend moet
ik zeggen maar dan niet in de positieve zin van het woord.
Het blok leek wel aan bak knikkers. Gelukkig trok dat
heel snel bij en na het ontwikkelen van wat meer warmte
klonk alles weer als vanouds. Ik neem aan dat dat iets
te maken heeft met de verdeling van de olie in het blok
en de temperatuur. Verder ff lekker een stukje gereden.
Morgen naar Utrecht, we zijn er klaar voor! |
|
|
|
Motorbeurs
Utrecht
6 maart 2005. We -een paar collega's
en mezelluf- zijn ons aan het opmaken om aanstaande donderdag
naar de motorbeurs in Utrecht te gaan. Net als vorig jaar
willen we daar natuurlijk op de motor heen. Toen begon
het 2 dagen tevoren met sneeuwen en gingen we met de trein.
Nu lijkt het erop dat het twee dagen voor 'lift off' moet
gaan dooien. We kijken gespannen naar de thermometer en
naar buiten. Het zou wel erg leuk zijn om met z'n allen
te gaan brommen, mijn oude beemer in het gezelschap van
een R1150 GS en een splinternieuwe KTM Adventure. Kan
ik er na al die weken stilstand eindelijk eens achter
komen of met de nieuwe ruit de turbulentie is verdwenen. |
|
|
|
Reserve startmotor
gekocht
26 februari 2005. Heb vandaag voor
een nette prijs een startmotor gekocht. Niet dat er is
mis lijkt met m'n gereviseerde startmotor maar gewoon
voor reserve. Het ding ziet er goed uit maar ik ga 'm
nog wel een beetje opknappen. Kan nooit kwaad om op voorraad
te hebben. Stel dat de huidige de geest geeft is een vervanger
wel gewoon te koop, maar natuurlijk niet voor een gunstige
prijs. |
|
|
|
Teller terug
van CASU
13 februari 2005. Begin van de week
was m'n kilometerteller alweer terug. CASU heeft voor
de zekerheid nog even gebeld over het bedrag omdat dit
iets boven het gemiddelde lag. Twee dagen na mijn accoord
stond de postbode er al mee op de stoep. Inmiddels heb
ik de tellerpartij weer in elkaar gezet maar vanwege tijdgebrek
nog niet gemonteerd op de motor. Geïnspireerd door
medesleutelaars van het forum van de Hobbyist heb ik een
paar gaatjes in het tellerhuis geboord om de condens kwijt
te raken. Natuurlijk -waarom zou ik 's niet eigenwijs
zijn- heb ik het weer net ff anders gedaan dan op het
forum beschreven. De gaatjes zijn wat kleiner en zitten
op een iets andere plek. Zoals het nu is, kan ik,mocht
de oplossing me niet bevallen, de zaak weer herstellen.
Ook heb ik de restauratiekosten van de teller toegevoegd
aan het totaal overzicht van de kosten aan de rechterzijde
van de pagina. Daar was ik eigenlijk mee gestopt nadat
de motor "af" was maar dit valt nog onder achterstallig
zullen we maar zeggen. Overigens kost te restauratie 95,-
euro ex. De rest is verzend/rembourskosten. |
|
|
|
PDF folder
live gezet!
3 februari 2005. Ik heb het hoofdstuk
"Diversen" live gezet. Het stond al een hele
tijd in de steigers maar het kwam er maar niet van om
die ene button er ff bij te zetten. Bij deze dan. Het
leukste (vind ik zelf dan) is de PDF van de folder uit
1977. Het is wel een heftig bestand geworden, maar ja,
de folder zelf was ook niet mis. Dat was een kleurig boekwerk
met gevleugelde uitspraken zoals "Het technisch offensief"
en "BMW weet hoe men motoren bouwt en waar men ze
het beste voor kan gebruiken". Geweldig! Rijden is
er nog steeds niet bij. Ik hoest er nog steeds vrolijk
op los en brommen helpt dan natuurlijk niet! |
|
|
|
|
Overzicht kosten
De motor |
2500,00 |
Verzekering |
52,00 |
Leges |
7,80 |
Handboek |
15,00 |
Revisie rem |
570,00 |
Accu |
66,16 |
Optimate |
60,00 |
Koplampglas |
25,00 |
Boek |
12,50 |
Div.onderdelen |
198.03 |
Spiegels |
55,00 |
Solozadel |
35,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Band + onderd. |
202,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Achterband |
106,23 |
Onderdelen |
70,38 |
Storing/teller |
69.53 |
CASU teller |
130,60 |
|
Totaal |
4355,23 |
|
|