<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - Archief deel 10


De grote ruit-test - oordopjes en tools gekocht op beurs
11 maart 2005. De 20 naar Utrecht was het eerste stuk snelweg sinds de montage van de Parabellum ruit. De grote gebruikerstest dus. Conclusie: het verschil is enorm! Het vreselijke gebulder is zo goed als weg!! Wat een verademing is dat. Ik kan nu lekker 110 - 120 km per rijden zonder dat o zo vermoeiende lawaai. Het feit blijft dat als ik ga staan het echt stil is. De kuip zal hoe dan ook altijd wel voor enige turbulentie zorgen. Dat valt nu echter in het niet bij de voordelen van de kuip. Het was maar een graadje of 5, maar ik zit gewoon in m'n zomerbroek en heb ook geen koude handen dit in tegenstelling tot mijn mederijders op hun offroad machines. Het doel van de rit was de motorbeurs. Achter het sonore geroffel van de KTM en de GS had ik het prima naar m'n zin.

De beurs zelf was leuk. Het was -daar hadden we ook op gerekend- niet zo achterlijk druk. Zodoende hebben we op ons gemak alle hallen afgestruind. Natuurlijk zijn er de onvermijdelijke beursaanbiedingen, een leuke was die van Alpine. Heb daarom ter plaatste m'n oren vol laten spuiten met blauw spul en nu krijg over een week of vier op maat gemaakte gehoorbescherming.

Ook was er weer een (groot) handelaar van Teng Tools. Die was er vorig jaar ook en toen vielen de lage beursprijzen me al op. Ik heb de gereedschapskist aangevuld met een 1/2 inch ratel, een doppenset tot 32 mm en een set korte en lange inbusdoppen. Dat alles bij elkaar was wel weer even genoeg voor het motor-varken. Later koop ik er nog wel een setje Torxdoppen bij. Daarna weer lekker naar huis gebromd, ik ben een tevreden mens.

 
Hij doet 't nog
9 maart 2005. Het zou vandaag redelijk weer worden dus de hoogste tijd om de beemer onder z'n dakje vandaan te halen. Ofschoon ik inmiddels een behoorlijk vertrouwen in de huidige starteigenschappen heb, was ik toch wel benieuwd hoe dat zou gaan na ruim twee maanden rust. Nou, geen probleem dus. Hij sloeg gelijk aan waarna ik 'm zelf weer af liet slaan. (briljant!) Nog even een keer starten en lopen. Het geluid was indrukwekkend moet ik zeggen maar dan niet in de positieve zin van het woord. Het blok leek wel aan bak knikkers. Gelukkig trok dat heel snel bij en na het ontwikkelen van wat meer warmte klonk alles weer als vanouds. Ik neem aan dat dat iets te maken heeft met de verdeling van de olie in het blok en de temperatuur. Verder ff lekker een stukje gereden. Morgen naar Utrecht, we zijn er klaar voor!
 
Motorbeurs Utrecht
6 maart 2005. We -een paar collega's en mezelluf- zijn ons aan het opmaken om aanstaande donderdag naar de motorbeurs in Utrecht te gaan. Net als vorig jaar willen we daar natuurlijk op de motor heen. Toen begon het 2 dagen tevoren met sneeuwen en gingen we met de trein.
Nu lijkt het erop dat het twee dagen voor 'lift off' moet gaan dooien. We kijken gespannen naar de thermometer en naar buiten. Het zou wel erg leuk zijn om met z'n allen te gaan brommen, mijn oude beemer in het gezelschap van een R1150 GS en een splinternieuwe KTM Adventure. Kan ik er na al die weken stilstand eindelijk eens achter komen of met de nieuwe ruit de turbulentie is verdwenen.
 
Reserve startmotor gekocht
26 februari 2005. Heb vandaag voor een nette prijs een startmotor gekocht. Niet dat er is mis lijkt met m'n gereviseerde startmotor maar gewoon voor reserve. Het ding ziet er goed uit maar ik ga 'm nog wel een beetje opknappen. Kan nooit kwaad om op voorraad te hebben. Stel dat de huidige de geest geeft is een vervanger wel gewoon te koop, maar natuurlijk niet voor een gunstige prijs.
 
Teller terug van CASU
13 februari 2005. Begin van de week was m'n kilometerteller alweer terug. CASU heeft voor de zekerheid nog even gebeld over het bedrag omdat dit iets boven het gemiddelde lag. Twee dagen na mijn accoord stond de postbode er al mee op de stoep. Inmiddels heb ik de tellerpartij weer in elkaar gezet maar vanwege tijdgebrek nog niet gemonteerd op de motor. Geïnspireerd door medesleutelaars van het forum van de Hobbyist heb ik een paar gaatjes in het tellerhuis geboord om de condens kwijt te raken. Natuurlijk -waarom zou ik 's niet eigenwijs zijn- heb ik het weer net ff anders gedaan dan op het forum beschreven. De gaatjes zijn wat kleiner en zitten op een iets andere plek. Zoals het nu is, kan ik,mocht de oplossing me niet bevallen, de zaak weer herstellen.
Ook heb ik de restauratiekosten van de teller toegevoegd aan het totaal overzicht van de kosten aan de rechterzijde van de pagina. Daar was ik eigenlijk mee gestopt nadat de motor "af" was maar dit valt nog onder achterstallig zullen we maar zeggen. Overigens kost te restauratie 95,- euro ex. De rest is verzend/rembourskosten.
 
PDF folder live gezet!
3 februari 2005. Ik heb het hoofdstuk "Diversen" live gezet. Het stond al een hele tijd in de steigers maar het kwam er maar niet van om die ene button er ff bij te zetten. Bij deze dan. Het leukste (vind ik zelf dan) is de PDF van de folder uit 1977. Het is wel een heftig bestand geworden, maar ja, de folder zelf was ook niet mis. Dat was een kleurig boekwerk met gevleugelde uitspraken zoals "Het technisch offensief" en "BMW weet hoe men motoren bouwt en waar men ze het beste voor kan gebruiken". Geweldig! Rijden is er nog steeds niet bij. Ik hoest er nog steeds vrolijk op los en brommen helpt dan natuurlijk niet!
 

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23