<< Home
 
Pagina 12
Pagina 11
Pagina 10
Pagina 9
Pagina 8
Pagina 7
Pagina 6
Pagina 5
Pagina 4
Pagina 3
Pagina 2
Pagina 1

Weblog R100RS - archief 12

Vervolg weblog op andere plaats!
April 2007. Beste lezer, ik heb de site over onze BMW verplaatst naar mijn eigen domein. Dat is www.coenzondervan.nl.
Daarom heb ik de eerste twaalf delen van de blog gearchiveerd en schrijf ik in een nieuwe omgeving gewoon verder.

RSS
Dit betekent dat er ook een nieuwe URL is voor de RSS-feed. Niet vergeten aan te passen!

Met de onderstaande link ga je naar de nieuwe weblog.

>> Weblog

Opnieuw slecht nieuws
1 augustus 2006. Heb alweer een tijdje niets geblogd. Deels omdat er technische problemen waren bij UPC waardoor ik niet kon ftp'en naar de webserver maar vooral omdat Deirdre weer ziek is. Begin augustus stond er weer een controle gepland. Ofschoon er bij de routinecontrole geen nare zaken aan het licht kwamen vertrouwde Deir het niet. Op haar aandringen is er een CT gemaakt waaruit bleek dat de lymfoma terug is. Daarna hebben we in de beruchte draaimolen van onderzoeken en afwachten gezeten. Inmiddels is duidelijk wat er pecies aan de hand is en is de behandeling zelfs al gestart. Een serie chemo's gevolgd door -als alles goed gaat- stamceltransplantatie.

Sindsdien staat de beemer weer op z'n plekje in de garage. Verwarmd, dat wel. De september-toertochten zijn er helaas bij ingeschoten.
Zo af en toe neus ik 's wat rond op het web en in m'n werkplaatsboeken om uit te vinden wat er moet gebeuren om de koppeling te vervangen. Ik begin te geloven dat ik die klus zelf kan klaren. Er is op een centreerdoorn na, geen speciaal gereedschap voor nodig. Misschien dat ik de boel stukje bij beetje ga demonteren. Maar nu even niet. Eerst de eerste chemo maar 's uitzitten.
Stukje gereden, koppeling slipt!
29 juli 2006. Het is alweer vorig weekend gebeurd maar ja, ik had ff geen tijd om het te bloggen. We zijn weer samen op de beemer weg geweest! Niet te ver natuurlijk maar wel heel fijn en zeker voor Deir een belangrijke gebeurtenis.

Verder rij ik momenteel wat woon-werk verkeer. Dat gaat prima ware het niet dat de koppeling een beetje slipt als het gas erop gaat. Ik kwam er achter toen ik op een ingewikkelde rotonde met meerdere rijbanen wilde voorkomen dat ik aan de rechterzijde van een truck een oprit van de snelweg op zou rijden. Dat is tenslotte de heel erg dode hoek van een vrachtwagen toch!?

Het slippen is niet heel ernstig, maar het is natuurlijk wel iets wat
opgelost moet worden. Ben zodoende maar eens in de handboeken gedoken en heb op het web 's wat gelezen. Het is in ieder geval veel gesleutel. Ook moet er een centreerdoorn voor de koppelingsplaat aan te pas komen. Die is voor een paar euro te koop bij de Hobbyist.
Verder probeer ik uit te zoeken wat ik verder nog meer aan -preventief-
onderhoud kan doen als 'ie toch zover uit elkaar moet. Revisie
versnellingsbak ofzo, keerringen etc. Als ik klaar ben met het bestraten van onze nieuwe tuin ga ik de boel maar 's voorzichtig demonteren. Niet dat ik er verstand van heb hoor ;-)

Nieuw onderkomen, workshop Gerjo, toertocht
28 april 2006. Ik heb lang niets laten horen. Domweg te veel te doen gehad. Het herstel en de nacontroles van Deir vragen veel aandacht. Daar komt bij dat we ook nog -toch wel vrij onverwacht- ergens anders zijn gaan wonen. Nog wel in de stad, maar op een wonderlijk rustig plekje. Een aardige bijkomstigheid is dat de RS nu een plekje in de verwarmde! garage heeft gekregen. Overbodig te vermelden dat de auto buiten staat :-)

De beemer heeft de afgelopen tijd dus maar 1 keer gelopen en dat was van de motoport naar z'n huidige plek.
Om de draad van het motorleven weer een beetje op te pakken ben ik gisteren naar de workshop "Pech onderweg" van Gerjo de Jong geweest. Net als de vorige worskhops weer een goed verzorgde avond en weer een paar handige dingetjes opgestoken.

Ook overweeg ik de RS-toertocht van Jaco Haverkamp op 7 mei a.s. te gaan rijden. Of dat lukt kan ik nu alleen nog niet zeggen. Wil je meer over deze tocht weten, kijk dan even op
http://r100rs.natuurlijk.nl/

Streetpilot
14 december 2005. De beemer staat onder z'n dakje. Ik vind het momenteel niet verantwoord om te rijden. Ben er te moe voor. Daarnaast is de kerstgekte in het verkeer losgebroken dus laat maar even...

Wel heb ik een gebruikte Streetpilot III aangeschaft. Jaja, GPS op de oude tweeklepper. En in de auto natuurlijk. Heb er op 4 wielen al flink gebruik van gemaakt en dat bevalt uitstekend. Voor gebruik de motor moet er eerst geknutseld worden om 'm d'r uberhaupt op te krijgen. Leuk karweitje voor de komende tijd...

Goed nieuws
3 november 2005. We moeten er nog aan wennen. Het goede nieuws van de oncoloog. Deirdre is schoon, de chemo's hebben hun werk erg goed gedaan, het gevecht was niet voor niets. Of we blij en opgelucht zijn? Natuurlijk, maar ook erg moe en een beetje bezorgd over de toekomst. Lymfoma is immers chronisch. Daarnaast is er nog de schade van de chemo's. Maar, dat zal allemaal wel goed komen. Voorlopig gaat het iedere dag een stukje beter. We zien onszelf in gedachten alweer samen op de beemer zitten. Deir kennende zal dat wel niet zo gek lang meer duren.
RS-meeting
27 augustus 2005. Het stond al een tijdje in m'n agenda, de toertocht voor R100RS-rijders van Jaco Haverkamp. Door de omstandigheden thuis was het lang niet mogelijk om te voorspellen of ik er heen kon. Maar, het zat allemaal mee! Deir voelde zich redelijk goed, er was in en om het huis even niks meer te doen en met onze dochter als mum
& dog-sitter kon ik met een gerust hart even weg. Bij m'n vertrek zat het nog meer mee, in m'n spiegels zag ik een enorme bui boven de stad losbarsten waar ik net voor kon blijven, dus droog op weg naar Scherpenzeel.


Aldaar had Jaco van de lokale dansschoolhouder -ook BMW-rijder- het aanbod gekregen deze lokatie als start- en finishplaats voor de rit te Click! gebruiken. Ook kon daar na afloop de bbq plaatsvinden. Voor de deur was er plek zat om de 43 RS'en op te stellen. Een imposante opkomst na slechts 1 oproep op het web. Het was een bonte verzameling motorfietsen. Natuurlijk zijn ze allemaal van hetzelfde type, maar er is er geeneen hetzelfde. Enkele machines vielen op door hun bijzonder goede conditie. Zij maakten dan ook kans op de "mooiste RS van de dag-prijs die naar een prachtig gerestaureerde goudkleurige machine ging.

Ook met de rijders zat het wel goed. Er werd snel contact gemaakt en in groepjes van ca 10 rijders gingen we op weg. Gereden werd de mooie Heuvelrugroute op de Veluwe. Handig want die is door de ANWB van volledig voorzien van bordjes. Verdwalen was daardoor nagenoeg onmogelijk. Zo kon er ontspannen worden gereden zonder
gedoe met kaartlezen en de weg zoeken. De rit was ook niet zo vreselijk lang, met een pitstop bij slot Zeist, precies mooi.

Na afloop was er wat belangstelling voor m'n ruit en de spiegels. Dat
laatste is niet zo vreemd, want ik zag onderweg menig rijder even opzij gaan zitten om in z'n spiegel goed achter zich te kunnen kijken. Daar heb ik mooi geen last van. Het eerste is eigenlijk ook niet gek, want na een beetje heen er weer praten bleek dat ik echt niet enige ben die last heeft gehad van turbulentie. Ok, een andere ruit is niet origineel en misschien ook niet zo mooi, maar het scheelt wel in de hoofdpijn.


Verder waren er onder het gezelschap aardig wat rijders die m'n weblog volgen. Leuk! Ook heb ik nog even gesproken met iemand die net een Garmin Streetpilot III had aangeschaft. Deze zijn inmiddels tweedehands op de markt. Waar ik vooral nieuwsgierig naar was zijn de opstartperikelen. Werkt het out of the box of is het veel gedoe om een werkende route te krijgen. Any way, ik heb weer wat opgestoken. Al met al een geslaagde dag. Geen poeha, lekker brommen met een clubje gelijkgestemde motorrijders. Ik denk dat Jaco er wel voor zal gaan om een RS-club van de grond te krijgen. Dat geef ik een goede kans van slagen. Ik geloof dat ik wel lid wordt.

BMW-treffen
23 juli 2005. Ondanks het matige weer -wat later heel erg meeviel trouwens- vertrok ik vanmorgen omstreeks 10:00 uur naar het eerste informele treffen van de BMW-club regio Zuid-Holland. Eén en ander tot stand gekomen via het forum van de Hobbyist. Locatie: Safe Motors in Zoetermeer, tijd 11:00 uur. Aldaar trof ik Jan uit Hilversum die met zijn trouwe R75 uit Hilversum was gekomen. Na een tijdje te hebben gekletst met Jan, gewacht op de rest van de club en de meewarige blikken van het Safe-publiek te hebben genegeerd zijn we maar weer huiswaarts gekeerd. Misschien moeten we het nog maar eens over doen, dit was in ieder geval geen spectaculaire start.

12 - 11 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1


RSS feed weblog

Overzicht kosten

De motor 2500,00
Verzekering 52,00
Leges 7,80
Handboek 15,00
Revisie rem 570,00
Accu 66,16
Optimate 60,00
Koplampglas 25,00
Boek 12,50
Div.onderdelen 198.03
Spiegels 55,00
Solozadel 35,00
Wiel spaken 90,00
Band + onderd. 202,00
Wiel spaken 90,00
Achterband 106,23
Onderdelen 70,38
Storing/teller 69.53
CASU teller 130,60

Totaal 4355,23