|
Weblog R100RS - archief 12
|
Vervolg weblog op andere plaats!
April 2007. Beste lezer, ik heb de
site over onze BMW verplaatst naar mijn eigen domein.
Dat is www.coenzondervan.nl.
Daarom heb ik de eerste twaalf delen van de blog gearchiveerd
en schrijf ik in een nieuwe omgeving gewoon verder.
RSS
Dit betekent dat er ook een nieuwe URL is voor de RSS-feed.
Niet vergeten aan te passen!
Met de onderstaande link ga je naar de nieuwe weblog.
>>
Weblog
|
|
|
|
Opnieuw
slecht nieuws
1 augustus 2006. Heb alweer een tijdje
niets geblogd. Deels omdat er technische problemen waren
bij UPC waardoor ik niet kon ftp'en naar de webserver
maar vooral omdat Deirdre weer ziek is. Begin augustus
stond er weer een controle gepland. Ofschoon er bij de
routinecontrole geen nare zaken aan het licht kwamen vertrouwde
Deir het niet. Op haar aandringen is er een CT gemaakt
waaruit bleek dat de lymfoma terug is. Daarna hebben we
in de beruchte draaimolen van onderzoeken en afwachten
gezeten. Inmiddels is duidelijk wat er pecies aan de hand
is en is de behandeling zelfs al gestart. Een serie chemo's
gevolgd door -als alles goed gaat- stamceltransplantatie.
Sindsdien staat de beemer weer op z'n plekje in de garage.
Verwarmd, dat wel. De september-toertochten zijn er helaas
bij ingeschoten.
Zo af en toe neus ik 's wat rond op het web en in m'n
werkplaatsboeken om uit te vinden wat er moet gebeuren
om de koppeling te vervangen. Ik begin te geloven dat
ik die klus zelf kan klaren. Er is op een centreerdoorn
na, geen speciaal gereedschap voor nodig. Misschien dat
ik de boel stukje bij beetje ga demonteren. Maar nu even
niet. Eerst de eerste chemo maar 's uitzitten. |
|
|
|
Stukje
gereden, koppeling slipt!
29 juli 2006. Het is alweer vorig weekend
gebeurd maar ja, ik had ff geen tijd om het te bloggen.
We zijn weer samen op de beemer weg geweest! Niet te ver
natuurlijk maar wel heel fijn en zeker voor Deir een belangrijke
gebeurtenis.
Verder rij ik momenteel wat woon-werk verkeer. Dat gaat
prima ware het niet dat de koppeling een beetje slipt
als het gas erop gaat. Ik kwam er achter toen ik op een
ingewikkelde rotonde met meerdere rijbanen wilde voorkomen
dat ik aan de rechterzijde van een truck een oprit van
de snelweg op zou rijden. Dat is tenslotte de heel erg
dode hoek van een vrachtwagen toch!?
Het slippen is niet heel ernstig, maar het is natuurlijk
wel iets wat
opgelost moet worden. Ben zodoende maar eens in de handboeken
gedoken en heb op het web 's wat gelezen. Het is in ieder
geval veel gesleutel. Ook moet er een centreerdoorn voor
de koppelingsplaat aan te pas komen. Die is voor een paar
euro te koop bij de Hobbyist.
Verder probeer ik uit te zoeken wat ik verder nog meer
aan -preventief-
onderhoud kan doen als 'ie toch zover uit elkaar moet.
Revisie
versnellingsbak ofzo, keerringen etc. Als ik klaar ben
met het bestraten van onze nieuwe tuin ga ik de boel maar
's voorzichtig demonteren. Niet dat ik er verstand van
heb hoor ;-) |
|
|
|
Nieuw onderkomen, workshop Gerjo,
toertocht
28 april 2006. Ik heb lang niets
laten horen. Domweg te veel te doen gehad. Het herstel
en de nacontroles van Deir vragen veel aandacht. Daar
komt bij dat we ook nog -toch wel vrij onverwacht- ergens
anders zijn gaan wonen. Nog wel in de stad, maar op
een wonderlijk rustig plekje. Een aardige bijkomstigheid
is dat de RS nu een plekje in de verwarmde! garage heeft
gekregen. Overbodig te vermelden dat de auto buiten
staat :-)
De beemer heeft de afgelopen tijd dus maar 1 keer gelopen
en dat was van de motoport naar z'n huidige plek.
Om de draad van het motorleven weer een beetje op te
pakken ben ik gisteren naar de workshop "Pech onderweg"
van Gerjo de Jong geweest. Net als de vorige worskhops
weer een goed verzorgde avond en weer een paar handige
dingetjes opgestoken.
Ook overweeg ik de RS-toertocht van Jaco Haverkamp op
7 mei a.s. te gaan rijden. Of dat lukt kan ik nu alleen
nog niet zeggen. Wil je meer over deze tocht weten,
kijk dan even op http://r100rs.natuurlijk.nl/
|
|
|
|
Streetpilot
14 december 2005. De beemer staat
onder z'n dakje. Ik vind het momenteel niet verantwoord
om te rijden. Ben er te moe voor. Daarnaast is de kerstgekte
in het verkeer losgebroken dus laat maar even...
Wel heb ik een gebruikte Streetpilot III aangeschaft.
Jaja, GPS op de oude tweeklepper. En in de auto natuurlijk.
Heb er op 4 wielen al flink gebruik van gemaakt en dat
bevalt uitstekend. Voor gebruik de motor moet er eerst
geknutseld worden om 'm d'r uberhaupt op te krijgen.
Leuk karweitje voor de komende tijd...
|
|
|
|
Goed
nieuws
3 november 2005. We moeten er nog aan
wennen. Het goede nieuws van de oncoloog. Deirdre is schoon,
de chemo's hebben hun werk erg goed gedaan, het gevecht
was niet voor niets. Of we blij en opgelucht zijn? Natuurlijk,
maar ook erg moe en een beetje bezorgd over de toekomst.
Lymfoma is immers chronisch. Daarnaast is er nog de schade
van de chemo's. Maar, dat zal allemaal wel goed komen.
Voorlopig gaat het iedere dag een stukje beter. We zien
onszelf in gedachten alweer samen op de beemer zitten.
Deir kennende zal dat wel niet zo gek lang meer duren. |
|
|
|
RS-meeting
27 augustus 2005. Het stond al een
tijdje in m'n agenda, de toertocht voor R100RS-rijders
van Jaco Haverkamp. Door de omstandigheden thuis was het
lang niet mogelijk om te voorspellen of ik er heen kon.
Maar, het zat allemaal mee! Deir voelde zich redelijk
goed, er was in en om het huis even niks meer te doen
en met onze dochter als mum
& dog-sitter kon ik met een gerust hart even weg.
Bij m'n vertrek zat het nog meer mee, in m'n spiegels
zag ik een enorme bui boven de stad losbarsten waar ik
net voor kon blijven, dus droog op weg naar Scherpenzeel.
Aldaar had Jaco van de lokale dansschoolhouder
-ook BMW-rijder- het aanbod gekregen deze lokatie als
start- en finishplaats voor de rit te
gebruiken. Ook kon daar na afloop de bbq plaatsvinden.
Voor de deur was er plek zat om de 43 RS'en op te stellen.
Een imposante opkomst na slechts 1 oproep op het web.
Het was een bonte verzameling motorfietsen. Natuurlijk
zijn ze allemaal van hetzelfde type, maar er is er geeneen
hetzelfde. Enkele machines vielen op door hun bijzonder
goede conditie. Zij maakten dan ook kans op de "mooiste
RS van de dag-prijs die naar een prachtig gerestaureerde
goudkleurige machine ging.
Ook met de rijders zat het wel goed. Er
werd snel contact gemaakt en in groepjes van ca 10 rijders
gingen we op weg. Gereden werd de mooie Heuvelrugroute
op de Veluwe. Handig want die is door de ANWB van volledig
voorzien van bordjes. Verdwalen was daardoor nagenoeg
onmogelijk. Zo kon er ontspannen worden gereden zonder
gedoe met kaartlezen en de weg zoeken. De rit was ook
niet zo vreselijk lang, met een pitstop bij slot Zeist,
precies mooi.
Na afloop was er wat belangstelling
voor m'n ruit en de spiegels. Dat
laatste is niet zo vreemd, want ik zag onderweg menig
rijder even opzij gaan zitten om in z'n spiegel goed
achter zich te kunnen kijken. Daar heb ik mooi geen
last van. Het eerste is eigenlijk ook niet gek, want
na een beetje heen er weer praten bleek dat ik echt
niet enige ben die last heeft gehad van turbulentie.
Ok, een andere ruit is niet origineel en misschien ook
niet zo mooi, maar het scheelt wel in de hoofdpijn.
Verder waren er onder het gezelschap
aardig wat rijders die m'n weblog volgen. Leuk! Ook
heb ik nog even gesproken met iemand die net een Garmin
Streetpilot III had aangeschaft. Deze zijn inmiddels
tweedehands op de markt. Waar ik vooral nieuwsgierig
naar was zijn de opstartperikelen. Werkt het out of
the box of is het veel gedoe om een werkende route te
krijgen. Any way, ik heb weer wat opgestoken. Al met
al een geslaagde dag. Geen poeha, lekker brommen met
een clubje gelijkgestemde motorrijders. Ik denk dat
Jaco er wel voor zal gaan om een RS-club van de grond
te krijgen. Dat geef ik een goede kans van slagen. Ik
geloof dat ik wel lid wordt.
|
|
|
|
BMW-treffen
23 juli 2005. Ondanks het matige
weer -wat later heel erg meeviel trouwens- vertrok ik
vanmorgen omstreeks 10:00 uur naar het eerste informele
treffen van de BMW-club regio Zuid-Holland. Eén
en ander tot stand gekomen via het forum van de Hobbyist.
Locatie: Safe Motors in Zoetermeer, tijd 11:00 uur.
Aldaar trof ik Jan uit Hilversum die met zijn trouwe
R75 uit Hilversum was gekomen. Na een tijdje te hebben
gekletst met Jan, gewacht op de rest van de club en
de meewarige blikken van het Safe-publiek te hebben
genegeerd zijn we maar weer huiswaarts gekeerd. Misschien
moeten we het nog maar eens over doen, dit was in ieder
geval geen spectaculaire start.
|
|
|
Overzicht kosten
De motor |
2500,00 |
Verzekering |
52,00 |
Leges |
7,80 |
Handboek |
15,00 |
Revisie rem |
570,00 |
Accu |
66,16 |
Optimate |
60,00 |
Koplampglas |
25,00 |
Boek |
12,50 |
Div.onderdelen |
198.03 |
Spiegels |
55,00 |
Solozadel |
35,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Band + onderd. |
202,00 |
Wiel spaken |
90,00 |
Achterband |
106,23 |
Onderdelen |
70,38 |
Storing/teller |
69.53 |
CASU teller |
130,60 |
|
Totaal |
4355,23 |
|
|